Wat hebben wij gedaan voor Stichting Racham?
Wij hebben Stichting Racham op verschillende manieren een helpende hand uitgereikt, zodat zij hun goede doel zonder enige belemmeringen uit kunnen voeren. Zo hebben wij vier zaken centraal gezet.
- Webflow website
Om te beginnen hebben we een Webflow website voor Stichting Racham ontworpen en gebouwd. Online aanwezig zijn is belangrijker dan ooit, maar vooral als goed doel is het van ongekende waarde om online een sterke aanwezigheid te genereren. Je wil als goed doel natuurlijk zoveel mogelijk betekenen voor de doelgroep die je wil ondersteunen, waarbij donaties en hulp waardevolle hulpmiddelen zijn tijdens het gehele proces. De Webflow website hebben we gebouwd aan de hand van duidelijke afspraken, waarbij we gekozen hebben voor een website vol persoonlijke foto’s om het gezicht achter het goede doel duidelijk naar voren te laten komen.
- Donatiemodule
Zoals vermeld zijn donaties extreem belangrijk wanneer het gaat om het uitvoeren van werkzaamheden binnen een goed doel. Donaties werven is niet gemakkelijk, maar een goede website en een donatiemodule zijn twee onderdelen die zeker een steentje bij kunnen dragen. Een donatiemodule is een kort formulier waarin de bezoeker al zijn of haar gegevens achter kan laten en uiteraard een donatie kan doen. Een bedrag kiezen, aangeven voor welk doeleinde je het geld in wil zetten en vervolgens simpelweg betalen met iDeal, het kan allemaal met gemak door middel van een duidelijke donatiemodule. Naast dat het voor de bezoeker een gemakkelijk proces is, is het ook voor Stichting Racham waardevol. Zij kunnen met gemak zien in hoeverre de donatiemodule werkt, hoeveel donaties er gedaan worden en welke klanten dit zijn. Een overzichtelijke lijst is waar een donatiemodule uiteindelijk voor kan zorgen, wat voor de stichting super is om in te kunnen zien.
- Nieuwsbrief
Om een betere connectie te creëren tussen de stichting en haar doelgroep, hebben we naast de website ook gekeken naar een mogelijke nieuwsbrief. Het informeren van de groep die doneert om je stichting te helpen is heel belangrijk. Je wil dat je donateurs op de hoogte zijn van je werkzaamheden, zodat zij ook weten waar hun donaties precies naartoe gaan. Deze inzichten vinden donateurs geweldig om te zien, zij zijn trots op de stichting die ze ondersteunen en de stichting laat haar dankbaarheid direct weer zien. Door middel van de donaties kunnen geweldige dromen werkelijkheid worden, dus waarom zou je deze toffe gebeurtenissen niet willen delen?
- Hulp bij social media
Net als bij de nieuwsbrief staat social media ook hoog op de ranglijst wanneer het gaat om interactie tussen een stichting en haar donateurs. De nieuwsbrief is hierbij echt gericht op tekst, terwijl de social media posts juist zullen bestaan uit foto’s en video’s van de verrichte werkzaamheden. Is er bijvoorbeeld een nieuwe toevoeging in de woonkamer van het Rachamhuis? Dan is het natuurlijk top om dit direct te delen met je donateurs. “Kijk eens hoe mooi het is geworden, allemaal dankzij jullie!”.
Resultaat
Tevreden kunnen we vertellen dat er veel is opgehaald door middel van fondsen en directe donaties via de website. Uiteraard willen we vermelden dat dit te danken is aan de goede organisatie bij Stichting Racham en haar doel. Door middel van de website was het idee om het verhaal van de stichting duidelijk naar voren te brengen, om echt aandacht te vragen voor hoe belangrijk dit project is. Gelukkig is dit duidelijk overgekomen en is het resultaat van het gehele proces heel positief! Een geweldige organisatie in combinatie met een strakke website doet wonderen en daar zijn we maar al te trots op.